MENU
Żmigrodzka stacja PKP. Prawdopodobnie lata 20-te XX w.

Dodał: Mocio° - Data: 2006-06-04 12:06:35 - Odsłon: 2877
Lata 1910-1930


Żmigród - dawniej stacja węzłowa, obecnie przelotowa. Odgałęziała stąd lokalna linia kolejowa do Wąsosza (nr 317) - rozebrana w latach 70, obecnie częściowo wykorzystywana przez CNTK jako tor doświadczalny. Żmigród był też stacją styczną do kolejki wąskotorowej Żmigród - Prusice - Milicz, obecnie również nieistniejącej. Przed wojną 10 torów oraz tory boczne i bocznice - do cukrowni Małoszyn, do zakładów metalowych. Stacja posiada obecnie 4 tory główne, z których trzy znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach. Istnieje jeszcze kilka torów bocznych, prowadzących m.in do rampy, magazynu oraz wagi wagonowej. Ruch pociągów prowadzono przez dwie nastawnie: Żd (od strony Wrocławia) i Żd1 (od strony Rawicza). Perony stacji przebudowano w latach 2012-2014 - podwyższając je i budując kładkę na wyspowy peron 2. Nastawnia Żd1 już nie istnieje. Bocznica cukrowni odcięta od sieci. Więcej nt. historii kolei w Żmigrodzie: (moose - różne źródła, głównie semaforek.tk)

  • /foto/6132/6132673m.jpg
    1861
  • /foto/228/228273m.jpg
    1895 - 1910
  • /foto/160/160618m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/66/66681m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/311/311060m.jpg
    1906
  • /foto/8083/8083660m.jpg
    1906
  • /foto/448/448254m.jpg
    1908
  • /foto/4388/4388384m.jpg
    1919
  • /foto/407/407200m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/425/425702m.jpg
    1937
  • /foto/78/78413m.jpg
    2006
  • /foto/195/195390m.jpg
    2008
  • /foto/195/195392m.jpg
    2008
  • /foto/195/195394m.jpg
    2008
  • /foto/276/276948m.jpg
    2009
  • /foto/287/287629m.jpg
    2009
  • /foto/4770/4770708m.jpg
    2014
  • /foto/4782/4782972m.jpg
    2014
  • /foto/6205/6205813m.jpg
    2016
  • /foto/6205/6205819m.jpg
    2016
  • /foto/6205/6205823m.jpg
    2016

Zbiory prywatne : Mocio

Poprzednie: Wnętrze klasztoru Strona Główna Następne: Pałac Brochocin